Rada

Terton Sogjal Lerab Lingpa

Zatopiony w medytacji, możesz przejmować się praktyką jak matka dzieckiem, jeśli jednak twoja rigpa nie będzie wtedy jaśniała przytomnością, nie zdołasz wyzwolić nawet jednej myśli.

Co musisz wyzwolić?
Dobre i złe sytuacje – jedne i drugie.

Dobre okoliczności potrafią podkradać się jak złodzieje i jeśli nie zdołasz zachować czujności, dostrzec ich i wyzwolić, zmienią się w demoniczną siłę uwodzicielskiego dewaputry.

Okoliczności złe – wywołane pożądaniem atrakcyjnej osoby czy niechęcią do przeciwnika – będą bardziej ostentacyjne.

Jeśli nie zdołasz ich wyzwolić, stając oko w oko z samą sytuacją, obnażysz swoją słabość w praktyce Dharmy.

A zatem, co wyzwala?
Mądrość rigpy.

Co wyzwalasz?
Pojawiające się myśli, dobre i złe.

Jak je wyzwalasz?
W chwili powstania – niczym fale, znikające w wodzie, z której wstały.

Prawdziwym, faktycznym znakiem zdolności wyzwalania lub jej braku jest stanięcie twarzą w twarz z negatywnymi sytuacjami lub emocjami, które płoną niczym pożar albo kipią jak wrzątek. Jeżeli w takiej chwili potrafisz je wyzwolić, można mówić o prawdziwym cudzie.

Umiejąc wyzwolić jedno ukłucie pożądania albo złości, jedną złą myśl, oczyszczasz eony negatywnej karmy.

Takiego człowieka sam nazywam mahasiddhą, jasnowidzem, wręcz wszechwiedzącym.

Może was to rozbawi, jeśli nie słyszeliście wcześniej takich rad. Od tego starego człowieka dla Lamy Lobsanga i Gelka – przyjmijcie, proszę, z radością.

Lerab Lingpa (1856–1926), terton i nauczyciel Wielkiego Trzynastego Dalajlamy, był jednym z najbardziej wpływowych lamów swojej epoki.

RACHUNEK BANKOWY

program „Niewidzialne kajdany” 73213000042001026966560001
subkonto Kliniki Stomatologicznej Bencien
46213000042001026966560002

PRZEKIERUJ 1,5% PODATKU